Provdag

Tjena!

Idag skulle jag provjobba i "kiosken". Busschauffören som körde bussen jag skulle ta dit, åkte tre minuter tidigare från bussstationen, så den jäveln tvingade mig att cykla i över 2 km typ. Men jag hann och cyklade bara på tjugo minuter.

När jag kom dit fick jag lära mig allt typ. Gjorde toasts, stod i kassan, fyllde på i lagret och aa. Man kan inte göra så mycket mer. Men mest stod jag vid kassan och jag tror seriöst att jag tog emot över tvåhundra kunder. Blev ett riktigt proffs där vid kassan, men min hjärna har ju tagit sommarlov från huvudräkning. Hehe, så några fel råkade jag göra. Hatar att fixa korvar! I början tog det typ tre minuter för mig att fixa en korv, eftersom att man inte fick ta i med händerna. Så man var tvungen att använda en stor pincett. Tänk er, ta ut brödet ur påsen, lägga den på en servett, öppna den, dra upp en korv och lägga den i. Asså allt med den där jävla pincetten. Men nu behövs bara trettio sekunder eller mindre. Stolt. ;)

Man kände även igen en del ansikten av alla kunder. Roligt.

Jag är inte säker på ifall jag ska fortsätta jobba där. Det var verkligen kul, men vill inte förlora för många dagar av mitt sommarlov. Men jag kanske jobbar då och då. ;)

HAHAHA; Sorry, var tvungen. Torr humor -.-
Old pic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0